miercuri, 9 ianuarie 2013

Ger fierbinte

Cu niște ochelari, ca pentru surdomuți,                               
Mă uitam la ger și-ascultam fulgii apăruți;
Am înghețat de cald și nu mai văd nimic
Că pleoapele mi-s grele și am gândul asuprit.

Dau foc la vise și pocnesc ca o petardă,
Mă uit peste umăr, cineva m-aleargă-n grabă;
Dar nu-mi pasă, las departe totu-n spate
Și-n urma mea multe pahare-s sparte, crispate.

Și mă port ciudat, mai rău ca un mim,
Că orice ușă mi se-nchide ca un zid;
Și mă plimb prin mintea mea ca un strain -
Nu cunosc pe nimeni, pe mine mă am vecin.

În depărtare văd, răsar ca două faruri,
Cred că ăsta-i Dumnezeu, care aruncă zaruri;
Și pierd, e cel mai mare barbugiu,
Nu am nicio șansă, pe asta o știu.

Degete de gheață se aprind acum în față,
Privesc luna-ntunecată, zic că-i dimineață;
Stele muritoare au zâmbetul de ciment
Și privesc cum mă sting cu ele lent...lent.

Ale mele jaluzele mă invită la dans,
Dacă mă împiedic, o să-mi iau fereastra la vals;
Pijamalele-au orbit, sunt nedormit, nefericit,
Că am uitat de ele … și le-am risipit.

Orologiul sună agasant, foarte stresant,
Tic-Tac în cap - devine enervant, redundant;
O cămașă neagră vine-ncet și mă îmbracă
Cu mâinile la spate, încet, încet mă leagă.

Și vreau, să-mi bag în venă morfină,
Chiar dacă ochii-mi sunt ispitiți de vină;
Inima injectată, sfărâmată, ea suspină…
Mi se stinge-ncet, orice picătură de lumină.

Sunt pus la pământ ca-ntr-un meci de scrimă,
Înfrângerea devine o imagine citadină;
Mă ridic, mă lupt cu-ale mele catrene,
Dar pierd iar și iar, că sunt prea viclene.

Îngerul de dincolo stă într-un loc atipic,
Vrea să-mi pună sufletul într-un sertar mirific,
Dar diavolul îl ceartă, spune că-s ateu,
Nu aleg niciunul - eu sunt Dumnezeul meu.

Zăpada plumburie scrie secunde și trece
Printr-un paradis fierbinte, plin cu apă rece;
Frigul e căldura eului meu trecător,
Mă întreb dacă sunt viu sau … nemuritor.

N-am umbră sau lumină-n cale și-alerg panicat,
Îmi caut simetria-n personajul meu alienat;
Încerc să aprind cu un chibrit acea zăpadă,
Ce-mi îngheață cheia din mintea cea bolnavă.

Nu găsesc pe nimeni să îmi fie scumpă muză,
Și mă prefac translucid în timp ca o meduză;
Acum sunt un personaj fictiv printre cuvinte
Și mă târăsc ca pe front între morminte.

Scrum, cenușă și-o petală de-amăgire,
Îmi zâmbesc cu ochii largi, plini de uimire;
Vor să-mi aducă o pisică neagră-n prag,
Dar e moartă și îmi spune că îi sunt atât de drag.

O undă obsedantă stă în umbra paradigmă,
Prin venele de grunz se plimbă doar gudron și nicotină;
Îmi doresc să am un ultim ego sinistru,
Să am mormântul, pictat cu sânge negru.

Și sunetul funebru, mă duce-n fundătură,
Vrea să-mi arate perfecțiunea printr-o scurtătură;
Nu aud, nu mai văd și sunt ce vreau de mult,
Un vorbăreț al dreacu, dar poate surdomut.

Groza Ciprian-Silviu, Ger fierbinte

3 comentarii:

MicRoman spunea...

Bine Cipriane tata ai un like de la MicRoman! Pace si lumina pe drumul mintal! brrraaap!

Adina Ioniță spunea...

Esti un veritabil Prometeu al cuvantului.Daca "poetul este un inginer al sufletului"(cum bine recunostea insusi Stalin), atunci tu excelezi cu desavarsire in aceasta" meserie".

Unknown spunea...

Mulțumesc frumos ! Mă bucur că mai apar și câteva comentarii pe aici. Nu multă lume trece acest blog prin filtrul gândirii.